Anyakaja- almástáska recept


Nem írtam túl bőséges update-et a jelenlegi étkezési szokásainkról, most nem is fogok. Legyen elég annyi, hogy testi-lelki tüneteinket intenzíven enyhíti, hogy 2016 júniusa óta tej-, cukor- és gluténmentesen táplálkozunk. Nóri nem ekcémás-csak, ha becsúszik valami, Petiről és Atiról is leugrott jópár kiló, pedig nem az volt a cél.
A "cukorsz@r" kifejezés helyett, ami minden diabetikus élelmiszert jelöl, ez most már az "anyakaja" cimkét kapta, ami elég bíztató...


Nekem a gluténmentesség a nagy mumus. Én kenyeres vagyok. Nem feltétlen az édes péksütemények hiányoznak, mert édes szájú nem vagyok. Csak a kenyér, a zsemle-kifli-stb... Akartam a gluténmentes kenyeret, ami ránézésre okés volt, de az íze és az állaga, blöööö!

Édes péksüti recepteket sokkal egyszerűbb találni, és most az almás táska jutott eszembe. Van alma, ami sütni jó, de nyersen utálom, mert kásás. A madaras teszkóban nagyon olcsó volt a gluténmentes liszt, akkor nosza!

Rágugliztam, és itt találtam meg az én receptem alapját: http://glutenmenteselet.blogspot.hu/2015/01/glutenmentes-almas-taska.html



Az én receptem ez lett:

2 dl házi rizstej (sokkal sűrűbb, mint a bolti)
20 g élesztő és pár csepp méz
500 g Glutenix Alfa mix gluténmentes liszt
1 ek "negyedannyi" édesítőszer (eritrit-stevia keverék)
40 g kókuszzsír
pici reszelt citromhéj
1 tojás a kenéshez

Az élesztőt a meglangyosított rizstejben egy pici mézzel felfuttatom. A többi hozzávalóhoz adva rugalmas tésztát gyúrok. Ha nem áll össze, akkor nagyon óvatosan lehet még rizstejet adagolni. Félreteszem meleg helyre kelni. Közben elkészítem a tölteléket.

3 női ököl méretű alma, pucolva, kockázva
fél banán kockázva
1 dl házi rizstej vagy rizstejszín
1 kk olaj/kókuszzsír
fahéj
vanília

Ezeket mind egy serpenyőbe hánytam, kevergettem óvatosan, aztán otthagytam, és majdnem odaégett. De így lett finom, mert elpárolgott minden felesleges lé a gyümölcsökről. Ezt hagytam hűlni, a másikat meg kelni.

A pék előképzettségű férjem tanácsára kb. fél cm vastagra nyújtottam, és nagyon előrelátó módon előre felszabtam.




Minden téglalapba kb 1 evőkanálnyi töltelék jutott, a széleket tojással megkenve összehajtottam, és így tettem a tepsibe. A tetejét is megkentem tojással.


180 fokos sütőben sütöttem kb. 20 percig. A szélekről leesett maradék tésztából (csak mert baromira nem tudok szépen tésztát nyújtani) mini kakaós csigák lettek. De rondák voltak, és nem fotóztam le őket.

Egy db gluténmentes almás táska ára kb. 80 Ft. A szénhidrátot nem vagyok hajlandó kiszámolni, de nem túl sok...
Mind elfogyott.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések